Per què no fem el que ens fa feliç?*
Tot i que normalment sabem el que hem de fer
ser més feliços, no ho acabem posant en pràctica i no ho acabem fent. Per
exemple, passem més hores mirant la televisió que fent un hobby o fent esport,
que és molt més probable que ens faci feliç. I en ocasions, estem més contents
quan estem ocupats treballant que quan arribem a casa. Com pot ser això?
Doncs sembla ser que les activitats que son
fàcils, convenients i habituals ens arrastren poderosament i es fa molt difícil
sortir d’aquesta inèrcia. Les activitats de lleure es gaudeixen més però també
requereixen més esforç inicial: fer la bossa del gimnàs, conduir fins al cinema,...
I al lloc de treball invertim més temps en
situacions que requereixen habilitats més qualificades i reptes més elevats. I
tot i que puguis preferir fer altres activitats més divertides o hobbies,
aquesta alta demanda intel.lectual fa que no puguis pensar en sentiments que t’entristeixen.
Impedeixen que la ment vagi vagant ja que com més sovint la ment deixa el
present per anar a pensar en altres coses és un predictor per a la infelicitat.
Vist a : Bakadesuyo.com
* Imatge extreta de Google.cat



Comentaris