Per què és important la imatge?
La nostra imatge és el primer element de
nosaltres que apareix. És la primera impressió que proporcionem i és la primera
forma de comunicació que utilitzem per a transmetre. Ens comuniquem a través
del vestuari, la comunicació no verbal, les primeres paraules, el pentinat, la
cura del cos i amb tots els aspectes que es poden apreciar en un primer
contacte visual i auditiu.
Aquesta imatge transmet informació sobre qui
som. No és necessari parlar per comunicar ja que la imatge que veuen els altres
de nosaltres ens fa representar un rol predeterminat.
Observant a una persona reculls informació sobre
el teixit social, econòmic i cultural de qui ens passa per davant. Així que no
només representa la nostra identitat sinó que també mostra la nostra distinció
social.
El problema recau quan la imatge que tenen els
altres de nosaltres, a través de la imatge física que proporcionem, és una percepció
errònia de la realitat, de la nostra identitat i de la nostra imatge en
general. Hem de ser capaços de saber què
estem comunicant i si estem comunicant el que creiem que comuniquem. Hem de ser
capaços d’escollir nosaltres mateixos el rol que representem manipulant
voluntàriament, si fa falta, la nostra imatge.
No es tracta d’obsessionar-se amb la imatge
que transmetem, sinó que s’ha d’intentar que la imatge que mostrem concordi amb
qui som realment.
* Imatge de Sophie Griotto



Comentaris