L’exercici és més efectiu que els medicaments?
En un estudi publicat a la revista BMJ van
comparar l’eficàcia dels medicaments i l’exercici en la disminució de la mortalitat
entre les persones que havien estat diagnosticades amb alguna d’aquestes
malalties: malalties cardíaques,
insuficiència cardíaca crònica, accidents vasculars cerebrals i diabetis.
Per fer tal estudi, 57 dels participants van realitzar
rutines d’exercici dins dels programes de rehabilitació com caminar,
entrenaments amb peses o rutines aeròbiques. Els altres participants només van
prendre els medicaments i en alguns casos, van realitzar exercici i prendre els
medicaments a la vegada.
Els resultats mostren, tot i la petita mostra
d’estudi, que l’activitat física era més efectiva que els medicaments en
pacients amb accidents vasculars cerebrals, no es detectaven canvis significatius en diabètics i en
malalties cardíaques, i els medicaments van ser més efectius en la
insuficiència cardíaca crònica.
La conclusió que es pot extreure d’aquest
estudi és que, tot i que en alguns casos no hi ha diferències entre prendre
medicaments o fer exercici, no es pot obviar els resultats positius que s’han
mostrat en els casos d’accidents vasculars cerebrals reduint la mortalitat.
En qualsevol cas, incloure l’activitat física a
la vida diària juntament amb la medicació recomanada proporcionarà beneficis
per a la salut, per al ment i per al cos.
Font: BMJ



Comentaris